Wednesday, April 1, 2009

kumpul jam

Bukanlah hobi Abah kumpul jam tetapi Abah dah banyak beli jam. Entah kenapa jam yang abah pakai selalunya hayat tak panjang. Banyak jam Abah dah mati. Ada yang layak mati tu, takpe la. Ada yang tak layak mati pun mati. Maksud abah, baru aje beli beberapa hari dah mati.

Isteri Abah kata mungkin bateri kong. Boleh tukar bateri. Masalahnya baru beli. Pulak tu, kos nak tukar bateri dengan beli jam baru sama aje. Jadi baiklah Abah beli jam baru.

Ada jam tu, Abah beli sama tarikh, sama kedai malah sama jenama dengan jam isteri Abah. Jam isteri Abah hidup sampai la ni. Jam abah dah lama mati.

Ada orang kata Abah ada masalah tangan. Tangan bermagnet. Ya ke? Letak besi tak lekat pun. Entahlah le... Ada la hikmahnya tu.

Apa yang Abah nampak mati tidak mengenal usia.

2 comments:

  1. ini jam... manyak susah mau cakap... suka2 dia mau mati. olang pun selupa... bwk moto ka keleta ka... selupa itu jam... sinang mati.

    ReplyDelete
  2. Saya juga ada masalah dengan jama sebenarnya. Selalunya jam orang saya tengok sharp je masanya. Contoh kalau 11.45 malam jarum dia terpacak kat nombor tulah.. tapi angka yang ditunjukkan oleh jam saya adalah seperti berikut 12.45 malam. Setiap waktu nak kena betulkan. Saya rasa geram sangat dengan jam saya tu... agak-agak jam saya ni JAM MELAYU KE JAM APA HA?
    -Har! Har! Har! Gurau

    ReplyDelete