Wednesday, April 1, 2009

suaikenal

Salam ukhwah! Abah ni orang baru. Bukannya baru dilahirkan (dah tua dah) tapi baru cebur dunia blog-blog ni. Abah memang suka baca blog jadi teruja nak menulis blog pulak. Kalau ada yang tak kena tegurlah Abah. Anggaplah Abah macam abah anda sendiri.

Abah bukanlah orang yang berilmu. Sekolah taklah tinggi walaupun badan ala-ala galah. Tapi ada la pengalaman sikit. Kekadang pengalaman itu lebih mahal daripada ilmu itu sendiri. Nanti Abah cerita kemudian.

Kehidupan ini adalah sebuah perjalanan yang jauh. Destinasinya adalah negeri akhirat.
Dunia ini ibarat sebuah stesyen untuk kita singgah sebentar membeli makanan dan minuman sebagai bekalan untuk kita meneruskan perjalanan.

Dalam persinggahan ini jangan pula kita leka membeli-belah sehingga kita lupa tujuan asal kita. Kita harus bersegera dengan keperluan yang sepatutnya. Sebanyak mana bekalan yang dapat kita bawa, sebanyak itulah kesenangan kita di hari kemudian. InsyaAllah.

Kalau ada masa singgah-singgahlah di Stesyen Aman untuk berehat sebentar. Boleh kita berkenal-kenal, bertegur-tegur, bersembang-sembang, mendapat maklumat, bertukar fikiran dan sebagainya. Manalah tahu dengan persinggahan yang sekejap itu boleh mendatangkan manfaat yang berkekalan dalam hidup anda.

Wasallam.


No comments:

Post a Comment